سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نقد و بررسی فروشگاه های آنلاین

راهنمای جامع پردازنده سرور Intel Xeon Gold 6240

    نظر

پردازنده سرور Intel Xeon Gold 6240 یکی از با کیفیت ترین پردازنده های سرور موجود در بازار است. این محصول دارای قابلیت هایی نظیر تعداد 8 هسته، توان حرارتی 150 وات، حداکثر حافظه یک ترابایت و حداکثر سرعت 2933 مگاهرتز می باشد. برای آشنایی با دیگر قابلیت های پردازنده سرور Intel Xeon Gold 6240 در ادامه متن با ما همراه باشید.

آیتی بازار:

سی پی یو سرور اینتل زئون مدل Gold 6240 یک پردازنده 18 هسته ای با قابلیت پردازش چند رشته ای می باشد. این پردازنده اطلاعات را در با حداقل فرکانس 2.60 گیگاهرتز و با حداکثر فرکانس 3.90 گیگاهرتز پردازش می نماید. پردازنده سرور توان حرارتی برابر با 150 وات دارا می باشد که می تواند تا میزان حرارت 150 وات را متحمل شود. پردازنده یکی از اصلی ترین قطعه مادربرد می باشد که وظیفه پردازش اطلاعات سیستم را بر عهده دارد و هرچه پردازنده شما قوی تر باشد سیستم شما سرعت بالاتری خواهد داشت. پردازنده سرور زئون مدل Gold 6240 از حافظه DDR4-2933 با حداکثر حافظه یک ترابایت را پشتیبانی می نماید که این حافظه از حداکثر سرعت 2933 مگاهرتز برخوردار است. از تکنولوژی های پیشرفته دیگر این سی پی یو سرور Intel می توان Deep Learning Boost، Resource Director، Speed Shift، Turbo Boost ، Hyper-Threading، Virtualization را نام برد.

بهاوریت:

سی پی یو سرور اینتل زئون مدل Gold 6240 پارت نامبر P02963 یک پردازنده 18 هسته ای با قابلیت پردازش چند رشته ای می باشد. این پردازنده اطلاعات را در با حداقل فرکانس 2.60 گیگاهرتز و با حداکثر فرکانس 3.90 گیگاهرتز پردازش می نماید. پردازنده سرور توان حرارتی برابر با 150 وات دارا می باشد که می تواند تا میزان حرارت 150 وات را متحمل شود. پردازنده یکی از اصلی ترین قطعه مادربرد می باشد که وظیفه پردازش اطلاعات سیستم را بر عهده دارد و هرچه پردازنده شما قوی تر باشد سیستم شما سرعت بالاتری خواهد داشت. پردازنده سرور زئون مدل Gold 6240 از حافظه DDR4-2933 با حداکثر حافظه یک ترابایت را پشتیبانی می نماید که این حافظه از حداکثر سرعت 2933 مگاهرتز برخوردار است. از تکنولوژی های پیشرفته دیگر این سی پی یو سرور Intel می توان Deep Learning Boost، Resource Director، Speed Shift، Turbo Boost ، Hyper-Threading، Virtualization را نام برد.

ایده برتر پارسیان:

پردازنده سرور اینتل Xeon Gold 6240 دارای 18 هسته، 36 رشته پردازشی، حافظه کش 24.75 مگابایتی و توان حرارتی 150 واتی است. این پردازنده از فرکانس پایه 2.6 گیگاهرتز برخوردار بوده که امکان ارتقای آن به 3.9 گیگاهرتز توسط فناوری توربو وجود دارد. فناوری Turbo Boost که باعث تغییر فرکانس پردازنده به صورت پویا می شود. به این ترتیب که پردازنده در مواقع بیکاری یا در هنگام اجرای پردازش های سبک از فرکانس پایه و در هنگام اجرای پردازش های سنگین از فرکانس بالاتر برخوردار خواهد بود. این فناوری نقش زیادی در عملکرد سریع و بهینه پردازنده داشته و سبب افزایش طول عمر آن نیز می شود.

کمپانی اینتل در سی پی یو برای سرور اینتل مدل Intel Xeon Gold 6240 مانند دیگر پردازنده های نسل دوم زئون از تکنولوژی های پیشرفته و به روز خود بهره برده است که باعث عملکرد سریع و هوشمند پردازنده با کمترین میزان مصرف انرژی می شود. در این پردازنده تکنولوژی Intel DL Boost به کار رفته که باعث افزایش توان استنباطی پردازنده و بهبود هوش مصنوعی آن در اجرای پردازش های مختلف در شرایط متفاوت دارد. این تکنولوژی که بر روی قیمت پردازنده سرور اینتل Xeon Gold 6240 نیز مؤثر بوده، باعث می شود تا پردازنده به مرور زمان توان یادگیری عمیق (Deep Learning) داشته باشد.برایاطلاعت بیشتر به سایت ایده برتر مراجعه فرمایید. برای مراجعه به این سایت اینجا کلیک کنید.