سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نقد و بررسی فروشگاه های آنلاین

راهنمای خرید مادربرد ام اس آی MSI H310-A PRO

    نظر

مدل جدید مادربوردهای شرکت MSI با نام H310-A Pro تولید و به بازار عرضه شد . MSI H310-A Pro به 4 رابط نسل سوم SATA با سرعت 6Gb/s تجهیز شده و توانایی پشتیبانی از پردازنده های نسل هشتم اینتل را دارد . همچنین این مادربورد دارای رابط کاربری Click Bios 5 برای کمک به کاربر جهت مدریت آسان سخت افزار می باشد . مادربوردهای MSI مدل H310 A Pro از پردازنده های خانواده 8th Gen Intel® Core ™ / Pentium® Gold و Celeron اینتل با سوکت LGA 1151 پشتیبانی به عمل می آورند . 32 گیگابایت حافظه DDR4 از دیگر مشخصه های فنی MSI H310-A Pro شمرده می شود . در ادامه مطالب به بررسی بیشتر این مادربرد همراه با ما باشید :

 

 دیجی کالا :

مادربرد «H310-A PRO» محصولی از شرکت «ام اس آی» (MSI) است که در گروه مادربردهای مبتنی بر Intel قرار می‌گیرد. این مادربرد همان‌گونه که می‌توان از نام آن متوجه شد از چیپست Intel H310 شرکت اینتل پشتیبانی می‌کند. همچنین نوع سوکت پردازنده در آن برابر با Intel LGA 1151 است. مادربردهای دارای چیپست سری H برای استفاده‌‌های مالتی مدیا و خانگی طراحی‌ شده‌اند و قرار نیست با این مادربردها کارهای حرفه‌ای انجام شود. مادربرد H310-A PRO شرکت ام اس آی هم از این قضیه مسثنی نیست و می‌تواند به‌خوبی از پس وظایف مربوط به نمایش ویدئو، کارهای مالتی مدیا و گاهی هم بازی کردن برآید. این مادربرد از دو اسلات حافظه از نوع DDR4 بهره می‌برد. می‌توان رم‌‌های دارای استاندارد 2666/2400/2133 مگاهرتز را به این محصول متصل کرد. استانداردهای پشتیبانی شده برای رم در این محصول در سطح خوبی قرار دارند و می‌‌توانند پردازش‌ها را با سرعت زیاد سازمان‌دهی کنند. در پنل پشتی این مادربرد درگاه‌های ارتباطی آن به چشم می‌خورد. این درگاه‌ها شامل پورت PS/2 برای نصب ماوس یا کیبورد به‌صورت کومبو به‌اضافه‌ی دو درگاه USB3.1 و چهار درگاه USB2.0 است. همچنین این محصول از پورت‌های HDMI و DVI-D برای اتصال مانیتور به مادربرد بهره می‌برد.

 

19 کالا :

اگر پردازنده مغز سیستم کامپیوتری در نظر گرفته شود، مادربرد را می توان به قلب آن تشبیه کرد. قلب در بدن وظیفه انتقال خون از طریق رگ‌ها را به عهده داشته در رایانه نیز تمامی قطعات باید به طور مستقیم یا به واسطه کابل به mainboard وصل شوند. بنابراین خرید مادربرد مناسب اهمیت فراوانی دارد. در این راستا گزینه های متعددی از برندهای متفاوت وجود دارند که در ادامه قصد داریم شما را با یکی از بهترین کمپانی هایی که در این حوزه فعالیت می کنند آشنا نماییم. شرکت Micro-Star International یا ام اس آی یک شرکت تایوانی تولید کننده کامپیوتر و تجهیزات جانبی بوده که در سال 1986 در تایپه تاسیس شد و اکنون یکی از بزرگترین تولیدکنندگان مادربرد در جهان به شمار می رود.

در حقیقت این کالا بزرگ‌ترین برد الکترونیکی درون کیس شماست و سایر قطعات به آن متصل شده یا از آن فرمان می‌گیرند. H310-A Pro محصولی از کمپانی MSI بوده و همان طور که از نامش پیداست بر پایه چیپ ست H310 شرکت اینتل ساخته شده است. این مدل از سوکت نصب پردازنده‌ی Intel LGA 1151 استفاده کرده و می‌توان از پردازنده‌های نسل هشتم اینتل بر روی این محصول استفاده کرد.

مدل فوق توانایی پشتیبانی از 32 گیگابایت حافظه رم از نوع DDR4 داشته و تا دو عدد اسلات حافظه را پشتیبانی می‌کند. همچنین فرم ساختاری آن ATX بوده و تقریباً در تمامی کیس های کامپیوتری به راحتی جا می‌شود. حداکثر فرکانس رم پشتیبانی شده در این مدل 2666 مگاهرتز است. قابل ذکرست که در آن یک عدد اسلات PCI Express x16 برای اتصال کارت گرافیک مجزا و شش عدد اسلات PCI Express x1 برای اتصال تجهیزات جانبی در نظر گرفته اند.

در پنل پشتی دو عدد پورت USB3.1 و چهار عدد پورت USB2.0 قرار دارد تا شما به واسطه آن بتوانید مموری، هارد اکسترنال و غیره را به راحتی  اتصال داده و داده‌ها و اطلاعات خود را با سرعت زیاد انتقال دهید. علاوه بر این با استفاده از پورت‌های HDMI و DVI-D قادر خواهید بود مانیتورتان را مستقیماً به خروجی مادربرد وصل کنید.

 

ایده برتر پارسیان :

مادربرد کامپیوتر یکی از قطعات اصلی و مهم کامپیوتر است که سایر قطعات بر روی آن سوار می شوند و با یکدیگر ارتباط پیدا می کنند. انواع مختلفی از مادربرد در بازار موجود است که متناسب با نیاز و کاربری کامپیوتر مورد نظر خود می توانید مدل دلخواهتان را از میان آنها انتخاب کنید. اگر قصد راه اندازی یک کامپیوتر برای استخراج ارزهای دیجیتال را دارید و در جستجوی یک مادربرد کارآمد با کیفیت برای این منظور هستید، مادربرد ام اس آی MSI H310-A PRO نیازهای شما را به خوبی برطرف می کند. ضمن اینکه این مادربرد برای مصارف روزمره نیز کارایی دارد. این مادربرد با فرم فاکتور ATX عرضه شده و از جمله ویژگی های آن می توان به پشتیبانی از پردازنده های نسل هشت و نه اینتل، امکان نصب دو حافظه رم DDR4 با ظرفیت 32 گیگابایت، مجهز به پورت HDMI با قابلیت ارائه تصاویر 4K، بهره بردن از هفت اسلات توسعه PCIe x16 و PCIe x1 و چهار رابط ساتا 3.0 اشاره کرد.

مشخصات فنی:

  • اسلات های توسعه : 6 x PCIe 2.0 x1
  • تعداد رابط ساتا (Sata) : چهار رابط ساتا 3.0
  • تعداد کانال صدا : 7.1 کانال
  • مشخصات گرافیکی : "سازگار با پردازنده های گرافیکی تجمیع شده. دارای اسلات: 1 x PCIe 3.0 x16"
  • چیپ : Intel H310
  • کانکتور : کانکتور برق اصلی 24 پبن ATX , کانکتور برق 8 پین ATX , هدر برق فن پردازنده، 2 کانکتور 4 پین فن، یک کانکتور پورت Series، یک کانکتور ماژول TPM، کانکتور Chassis Intrusion
  • بلوتوث : ندارد

 

حافظه RAM:

  • تعداد اسلات رم : 2 عدد
  • ظرفیت حافظه RAM : حداکثر 32 گیگابایت
  • نوع حافظه : RAM DDR4 2666/ 2400/ 2133 MHz

پردازنده:

  • سوکت پردازنده : Intel LGA 1151
  • نوع پردازنده : پردازنده های نسل هشت و نه اینتل (Core / Pentium Gold / Celeron)

امکانات ارتباطی:

  • پورت اتصال : "پورت PS/2: یک عدد کومبو، پورت USB 3.1: دو عدد، پورت USB 2.0: چهار عدد، دارای پورت های DVI-D، HDMI، LAN. جک 3.5 میلی متری: سه عدد"