سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نقد و بررسی فروشگاه های آنلاین

راهنمای خرید مادربرد ایسوس ASUS PRIME B250-PRO

    نظر

مادربرد Asus مدل PRIME B250-PRO فرم فاکتور ATX داشته و برای قسمت جلو کیس یک پورت USB 3.0 و یک پورت USB 2.0 فراهم می آورد. همچنین دو پورت USB 3.0 و 2 پورت USB 2.0 در کنار دو پورت USB 3.1 برای قسمت پشت کیس در نظر گرفته شده و این مادربرد برای اتصال به نمایشگر از یک درگاه HDMI و یک پورت DVI و VGA بهره می‌ برد. این مادربرد از سری پردازنده‌ های Core i، Pentium و Celeron شرکت اینتل پشتیبانی کرده و چیپست این مادربرد B250 شرکت اینتل است. این مین برد از 4 اسلات DIMM بهره برده که قابلیت پشتیبانی از رم‌ های DDR4 با فرکانس 2400/2133 مگاهرتز را تا 64 گیگابایت دارا است. همچنین یک شیار PCI-Ex16 با قابلیت پشتیبانی از SLI برای این محصول در نظر گرفته ‌شده است که برای اتصال کارت گرافیک کاربرد دارد. در ادامه مطالب به بررسی بیشتر این محصول می پردازیم :

 

ایده برتر پارسیان :

شرکت ایسوس یکی از معتبرترین و شناخته شده ترین شرکت های تولید کننده مادربرد در سطح جهانی است که محصولات آن به طور گسترده توسط کاربران مورد استفاده قرار می گیرد. از جمله مادربردهای با کیفیت و با دوام این شرکت باید به مادربرد ایسوس Asus PRIME B250-PRO اشاره کنیم که برای راه اندازی یک کامپیوتر حرفه ای می توان بر روی آن حساب باز کرد. این مادربرد حرفه ای که با فرم فاکتور ATX و ابعاد 305 * 218 میلی متر عرضه شده، از مشخصاتی مانند سازگاری با پردازنده های نسل شش و هفت اینتل و چهار حافظه رم DDR4 با ظرفیت حداکثر 64 گیگابایت بهره می برد. دیگر ویژگی های مادربرد کامپیوتر ایسوس PRIME B250-PRO شامل مجهز بودن به دو اسلات PCIe x16 برای نصب دو کارت گرافیک به صورت هم زمان، بهره بردن از دو کانکتور M.2، شش رابط ساتا 3.0 و پورت های USB Type-C، USB 3.1 و HDMI می شود.

مشخصات فنی:

  • اسلات های توسعه : "2 x PCIe 3.0/2.0 x1 2 x PCI "
  • تعداد رابط ساتا (Sata) : شش رابط ساتا 3.0، دو کانکتور M.2
  • تعداد کانال صدا : هشت کانال
  • مشخصات گرافیکی : "سازگار با پردازنده های گرافیکی تجمیع شده اینتل: Integrated Graphics Processor- Intel® HD Graphics دارای اسلات های: 1 x PCIe 3.0/2.0 x16 (x16 mode, gray) 1 x PCIe 3.0/2.0 x16 (max at x4 mode, black) "
  • چیپ : Intel B250
  • کانکتور : کانکتور برق اصلی 24 پبن ATX , هدر برق فن پردازنده
  • بلوتوث : ندارد

 

حافظه RAM:

  • تعداد اسلات رم : چهار عدد
  • ظرفیت حافظه RAM : حداکثر 64 گیگابایت
  • نوع حافظه : RAM DDR4 2400/2133 MHz

پردازنده:

  • سوکت پردازنده : Intel LGA 1151
  • نوع پردازنده : پردازنده های نسل شش و هفت اینتل (Core i7/Core i5/Core i3/Pentium/Celeron)

امکانات ارتباطی:

  • پورت اتصال : "پورت PS/2: یک عدد کومبو، پورت USB 3.1: دو عدد، پورت USB 3.0: دو عدد، پورت USB 2.0: دو عدد، پورت USB Type-C: یک عدد دارای پورت های VGA، DVI، HDMI، LAN"

 

دیجی کالا :

مادربرد « PRIME B250-PRO» شرکت ایسوس ASUS از سری مادربردهای حرفه‌ای این شرکت است که فرم فاکتور ATX بهره می‌برد. شرکت ایسوس برای قسمت جلو کیس یک پورت USB3.0 و یک پورت USB 2.0 تعبیه کرده است. همچنین دو پورت USB3.0 و 2 پورت USB2.0 در کنار دو پورت USB3.1 برای قسمت پشت کیس تعبیه شده است. این مادربرد برای اتصال به نمایشگر از یک درگاه HDMI و یک پورت DVI و VGA بهره می‌برد که با اغلب مانیتورهای رایج سازگاری دارد یک پورت LAN تعبیه‌شده برای این محصول هم شمارا در اتصال به شبکه و اینترنت یاری می‌کنند. پس اگر به دنبال یک مادربرد کامل و حرفه‌ای هستید، PRIME B250-PRO را می‌توانید در بین گزینه‌های خود قرار دهید. این مادربرد از سری پردازنده‌های Core i، Pentium و Celeron شرکت اینتل پشتیبانی می‌کند. چیپست این مادربرد B250 شرکت اینتل است. PRIME B250-PRO از 4 اسلات DIMM بهره می‌برد که قابلیت پشتیبانی از رم‌های DDR4 با فرکانس 2400/2133 مگاهرتز را تا 64 گیگابایت دارا است. همچنین یک شیار PCI-Ex16 با قابلیت پشتبانی از SLI برای این محصول در نظر گرفته‌شده است که برای اتصال کارت گرافیک کاربرد دارد. در کنار آن 6 درگاه SATA3 و دو شیار PCI به چشم می‌خورد.

 

19 کالا :

چه مادربردی بخریم؟ شاید بارها این سؤال برای شما نیز پیش آمده باشد که انتخاب کدام مادربرد مناسب است. گام اول برای این کار مشخص کردن هدف است. اگر شما به دنبال یک مادربرد برای کارهای اورکلاکینگ و گیمینگ هستید پس باید مدل‌هایی با چیپ ست های قدرتمند تر انتخاب کنید؛ اما اگر هدف شما یک سیستم خانگی و ادراری است از مادربردهای رده پایین‌تر می‌توانید استفاده کنید. مدل B250-PRO یکی از اعضای خانواده Prime است. این مادربرد با بهره‌گیری از 4 اسلات حافظه DIMM توانایی پشتیبانی از رم‌های DDR4، استاندارد حافظه 2133 تا 2400 مگاهرتز و حداکثر حافظه پشتیبانی شده 64 گیگابایت را دارد. چیپ ست B250 به کار رفته در آن که جایگزین B150 بود که توانایی اورکلاینگ نسبتاً خوبی دارد. همچنین  از پردازنده‌های Penitum,Core I,Celeron در سوکت 1151 اینتل پشتیبانی می‌کند.

اگر قصد اتصال تجهیزات جانبی را دارید، خیالتان راحت باشد چرا که ایسوس با مجهز کردن مدل فوق به 2 پورت USB 3.1، 2 پورت USB 3.0 و 2 پورت USB 2.0 این امکان را برای شما فراهم کرده است. همچنین با وجود پورت‌های VGA,DVI,HDMI شما می‌توانید به ‌راحتی مانیتورتان را به درگاه خروجی وصل کرده و از نمایش تصاویر با کیفیت لذت ببرید. قابل ذکر است که مادربرد فوق با پشتیبانی از پروفایل XMP که یک فناوری اختصاصی معرفی شده از سوی کمپانی اینتل است به کاربران خود اجازه می‌دهد تا بتوانند فرکانس کاری حافظه رم را متناسب با نیاز خود انتخاب کنند و سرعت رم را افزایش دهند.

برترین خازن‌های ساخت ژاپن، طراحی هوشمند و سخت‌افزار پیشرفته نوید می‌دهند که شما با استفاده از آن خروجی صدا بسیار خوبی بهره خواهید برد. یکی از عواملی که در خرید یک مادربرد باید به آن دقت داشت سیستم خنک‌سازی است. خنک‌کننده اختصاصی آن به راحتی سبب کاهش دما شده و از طرفی با استفاده از فناوری Fan Xpert +2 به بهترین سطح هماهنگی میان عملکرد خنک‌سازی و کاهش نویز می‌رسد. این فنّاوری در دو حالت زیر خلاصه می‌شود:

شما با استفاده از فناوری AI Suite 3 می‌توانید به تمامی بخش‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری به راحتی دسترسی پیدا کنید. این برنامه قابلیت‌های متنوع و آسانی را همچون امکان نظارت بر اورکلاک، کنترل پارامترهای مختلف سیستم و اعمال سریع تنظیمات دلخواه را در اختیار مخاطبان خود قرار می‌دهد.

همچنین این مدل همانند B250M-K از هر دو پیکربندی CrossFire و SLI پشتیبانی کرده تا شما بتوانید دو یا چند کارت گرافیک را به طور هم‌زمان بر روی سیستم خود نصب کرده و سرعت آن را ارتقا دهید. قابل ذکر است که این محصول نیز مانند بقیه اعضای خانواده Prime با قابلیت 5X Protection III مهندسی شده و از برترین قطعات استفاده می‌کند.